Rychlovka na Mont Blanc (4810m)

Máme volný prodloužený víkend a rozhodujeme se, co s ním. A rozhodli jsme se, že se pokusíme o Mont Blanc, nejvyšší horu Alp.

V pátek večer po práci se scházíme v Českých Budějovicích, kam přijíždí Pavel z Brna a Beny s Davidem z Prahy, a rovnou vyrážíme směr Francie.

Snímek 074

Ráno dojíždíme do městečka Le Fayet, kde se nachází stanice tramvaje, která vede do stanice Nid d´Aigle (2 367 m), kde začíná normální francouzská cesta na vrchol. Chvilku se prospíme, počkáme na první ranní tramvaj a jedeme do Nid d´Aigle, kde začíná naše cesta. Zde už začíná ledovec, nazouváme mačky a za 2 hodiny jsme již na chatě Refugio de Tete Rouse (3 167 m). Zde se ale moc nezdržujeme a stoupáme ještě o cca 650 metrů výše na chatu Refugio du Gouter (3 817 m). Na chatě se ptáme na ubytování, ale protože je plno, nabízejí nám, že jestli chceme, můžeme se vyspat v jídelně. Tuto nabídku přijímáme a čekáme, až se všichni ostatní nají a jídelnu uvolní. Ale nikdo k našemu spánku nemá moc pochopení a oslavují úspěšné výstupy na vrchol. A protože jsme byli po celo-noční jízdě autem značně unaveni, ubytování v chatě vzdáváme a jdeme si ven postavit stan, kde přespíme.

Snímek 098

Ráno jsme k vrcholu vyrazili docela pozdě, až  v 6 hodin a už za plného světla, ale alespoň už nebyla moc velká zima. Po 1 hodině chůze konečně vidíme vrchol, projdeme kolem chaty Valotka (Refugio Vallot – 4 362 m), kde se již navazujeme na lano. V 10:45 jsme stanuli na vrcholu, udělali pár fotek a začali sestupovat ke stanu. Stany jsme sbalili a ještě ten den sestoupili k chatě Refugio de Tete Rouse, před níž jsme opět ve stanu přečkali další noc. Celý tento vrcholový den jsme měli krásné počasí a také jsme potkali jen pár jiných horolezců. Zástupy lidí, jímž je Mont Blanc proslulý, jsme nezažili.

Snímek 106

V pondělí nás čekal již sestup k tramvaji, jízda k autu a cesta domů do Čech.

Snímek 121

V úterý jsme již všichni byli ráno v práci. Tedy všichni kromě Pavla, protože ten cestou mezi Budějovicemi a Brnem dostal mikrospánek a totálně zbořil auto. Naštěstí se mu nic nestalo, ale auto bylo na odpis.

Účast: Akim, Pavel, Beny a David

Materiál: turistické mačky, turistické cepíny, lano, sedáky

Fotky: http://akimos.rajce.idnes.cz/2010_-_Francie_II/ a https://plus.google.com/photos/108216978599946167567/albums/5487896054868607873?banner=pwa

Posted in Horolezectví and tagged , .